Sunday 24 July 2011

App Admin

Anda menggunakan aplikasi rahsia? Taknak orang lain mengetahui dan menggunakannya? Jadi anda tidak tahu bagaimana untuk menghalang pengguna lain daripada menggunakan aplikasi tersebut tanpa kebenaran anda? So mari gunakan AppAdmin.



Ini adalah satu software kecil untuk memblock aplikasi daripada digunakan oleh pengguna komputer anda yang lain. Ianya sekecil 319kb dan dalam bentuk portable, maknanya tidak perlu install. Yang penting benda ne free software.

Kalau korang nak blok sesuatu aplikasi tekan butang block tu, kemudian cari aplikasi yang korang nak block kat C:Program Files. Setelah korang pilih aplikasi yang korang nak block, tekan butang Restart Explorer tu. Sudah selesai, cuba klik aplikasi yang korang block tadi.... ada keluar benda dibawah ne tak?


Untuk unblock, tick pada box kecil kat sebelah aplikasi yang korang block kemudian tekan Unblock Selected. Kalo korang nak protect dari orang lain guna AppAdmin ne, set je Password. Untuk set Password, tekan butang Password tu kemudian masukkan Password yang korang nak. Mudah bukan?


Download Di Sini --> AppAdmin




p/s : Muz gunakan benda ne untuk block beberapa aplikasi limited daripada digunakan oleh adik-adik Muz sebab mereka tidak mengetahui cara penggunaan aplikasi tersebut. Muz bimbang mereka akan menjahanamkan komputer muz ini.

6 comments:

CiNOS said...

Thankz for sharing bro
15 Tips dapatkan Buffered Earning (BE) dari Nuffnang!

abglan said...

uiks... bagus nie

Cik Kay Jue said...
This comment has been removed by the author.
Cik Kay Jue said...

benda ni boleh block folder x?

Anonymous said...

CiNOS : ur welcome...

abglan : :)

Cik Kay Jue : Takboleh, ne untuk aplikasi je, kalo nak lock folder boleh download foleder lcok... :)

Cik Kay Jue said...

alright thanks.