Saturday 9 July 2011

Gambar Dashboard Blog Berterbangan


Saya nak minta tolong dari korang semua, ada sesiapa tak yang boleh tolong saya jelaskan apa yang berlaku kat dashboard blog saya ne?? Gambar saya berterbangan sana sini tanpa henti.... Blog tengah wat maintenance ke? Atau saya sudah dihacked ne??




Hehe, saja buat kecoh lah sebenarnya ne google tricks je macam hack facebook tadi tu, kali ne kita akan bermain dengan javascript untuk membuat gambar dalam sesuatu laman berterbangan di sana sini. Korang boleh guna taktik ne atas semua laman yang ada gambar. Paling best test kat dashboard blog korang.



Cara membuatnya??

1. Cari laman yang ada gambar, lagi banyak gambar lagi best. Takda idea pergi je kat dashboard blog korang tu.

2. Kat ADDRESS BAR tu padam URL yang ada dan ganti dengan javascript di bawah ne dan tekan ENTER.

javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.getElementsByTagName("img"); DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position='absolute'; DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+"px"; DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+"px"}R++}setInterval('A()',5); void(0);


3. Selamat bermain dan mencuba.... :)

p/s : dah kes tahap bosan ne.

20 comments:

oPiE iSa said...

Ish, tolong lah Sifu, selalu bikin panas. Siap mo buat2 kena hack. Sengaja ja.

Mula2 saya baca tu siap saya terpk, aik, takkan Sifu pon nda tahu handle hal kecil? Haha..=P

Anonymous said...

@oPiE iSa
Hehe...saje je nak wat suspended sikit... :)

vampire's lovex said...

ahahaha...

main main !!!

Niena Muhammad said...

grrrrrrrrrr.........


hampeh tul hahahah

Niena Muhammad said...

follow sni
tpi siyes igt btul2 tdi
aishhh

Anonymous said...

@vampire's lovex
Teruskan bermain...hehe

Anonymous said...

@Niena Pengembara Ilahi
Hehe,senda gurau di malam hari... :)

misz myza said...

dah wat... jadi.. dah habus bermain, sila close windows.. kalo x, ia tetap berterbangan... hehehehehe

Anonymous said...

@misz myza
Hehe, refresh je lain kali...

K said...

haha, suspens jek :P

Anonymous said...

@sergeant keroro
macam ko juga sergeant...hehe

Gary Asip said...

jadi la!!! hahahahaha... lawak je... cayalah aplikasi ni.. thanks sharing!! XD

Anonymous said...

@GaRy™
ur welcome....hahah

Juwita Afifah said...

ngade la muz.grrrr.hehhee.

muz, ada tag kamu.

http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/07/contest-link-blog-saya-unik.html

Anonymous said...

@Mrs. Farhan
Hehe...saje je tu bagi suspend sikit...

Eh tq tag muz ye... :)

Juwita Afifah said...

Sama2 muz. Hehehhe.

Muz, mlm tadi sy ada tulis entry. Tapi entry tu saya publish pg esok. Entry tu ada kaitan ngan apa yg muz komen tadi. Jadi bila muz ada terbaca esok, muz jgn kecik hati tau. Entry tu xde kena mengena ngan muz. Muz jgn tacing2 tau.

Ohh, lagi satu sy mintak maaf sbb delete komen muz tu. Risau kalau tuan penganjur contest tu baca, kecik pulak hati dia.

Muz maafkan saya k. Sy mintak maaf sbb sy dah angap kita ni kawan. =D

Juwita Afifah said...

Kalau saya x anggap kita kawan, saya tak mintak maaf pon. Hehhehe.

Anonymous said...

haha, its wokey lah... muz tzw gak tu.

Unknown said...

mau pusing mata ni tgk gmbr terbg2..hehe

Anonymous said...

@honey_neeza
Hehe, aktiviti masa kebosanan kan... :)