Thursday, 28 July 2011

Fakta Yang Hampir Benar

Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom.
Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza.
Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka.
"Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"

Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai.
Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.

Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat.
Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

Bermain bola keranjang memang meletihkan.
Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk.
Tapi tak takut kalau-kalau mati esok. (Mesej berunsur dakwah. Sila duduk tahiyyat akhir)

11 comments:

Dianaa said...

Suka yang ni ; Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat.
Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.
Terbaek la!

muz said...

@Dianaa
Mereka lah pengikis harta rakyat kan... :)

sergeant keroro said...

nice one XD

p/s : rase cam pernah baca jek :P

syerz eyryn said...

haha =) not bad. .
ad kne mgne laa jugak. .

..cik gugu.. said...

Like3~~~~~~

Anak Wak Mail said...

wakaka..kelakor..gelak sambil duduk tahiyat akhir..:p


air jarang adalah elok untuk diminum tapi pakaian jarang adalah tak elok..hihi..:p

Guest said...

Uina, ada sy letak di blog saya ni. Hehe~

sleeping_maniac90 said...

nice entry hak3..

iQa~ said...

Iqa suka yg kelima...

muz said...

sergeant keroro : Memang sergeant..

syerz eyryn : Ada kena mengena lah juga kan...hehe

..cik gugu.. : ... :)

Anak Wak Mail : Tu bagus untuk ditambah...hehe

Guest : Alamak sorilah...hehe

sleeping_maniac90 : ... :)

iQa~ : Itu kenyataan kan... :)

sugar2 kapas strawberry said...

Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk.
Tapi tak takut kalau-kalau mati esok. (Mesej berunsur dakwah. Sila duduk tahiyyat akhir)

ok..i love this..hehe