Saturday 4 June 2011

Hidupkan Semula Right Click....

Di pagi yang hening ketika diri ini sedang berjalan-jalan ke alam maya, diri ini terjumpa sebuah page yang agak menarik perhatian.... Sudah menjadi kebiasaan bagi diri ini untuk membuka setiap menu yang nak di explore dengan cara membuka di tab yang baru..... Namun.....



Adush...disable right click lah plak!! Saya faham maybe owner dia tak nak kena copy paste tetapi tak semua orang camtu, right click adalah kepentingan saya ketika berjalan di laman web... Tapi saya tak kisah sebab dah biasa dengan semua ne...

So disini saya share tips untuk enabled semula benda ne...**jangan guna untuk buat benda lain k...


1. Trik ini hanya bagi pengguna Google Chrome kerana saya guna browser ini lah....

2. Pergi ke tanda spanar (SETTING) di bahagian atas di sebelah kanan di browser GC anda.


3. Pergi ke TOOLS kemudian klik EXTENSIONS

4. Apabila tab EXTENSIONS keluar, klik di bahagian GET MORE EXTENSION


5. Setelah page EXTENSION keluar, klik di bahagian SIGN IN dan SIGN IN guna GC ID anda.

6. Setelah itu di bahagian SEARCH taip RIGHT CLICK

7. Setelah page seperti di bawah keluar, di bahagian SEARCH RESULT FOR "RIGHT CLICK" IN EXTENSION, klik di bahagian ALL.


8. Setelah page seperti di bawah keluar klik pada gambar ALLOW RIGHT CLICK.


9. Kemudian INSTALL dan RESTART browser anda kemudian pergi semula ke page yang disable RIGHT CLICK tadi dan lihat hasilnya...

4 comments:

darkbatman said...

hahaha.. kene bookmark blog ne. gile berinfo..hahaa..ske2.. xde ker cara nk hack fb lak..kehkehkeh

Anonymous said...

jangan bro kena ban aku nanti...haha, nantilah akan datang...

cik azeya said...

wahhhh. gitu rupenyeee. cian yang gune disable right klik tu, last last cam tak gune jugak. hahaha. leceh lah bende ni kalau ade. ^^

Anonymous said...

hehe...betul tu cik azeya, leceh kan orang yang pakai disable right click ini... saya paling malas benda tu...