Sunday 9 October 2011

9 Sebab Hacker Pencita Yang Setia?

Kepada wanita di luar sana... Ingin menjadikan computer geek atau hacker sebagai pasangan hidup? Berikut 9 sebab kenapa anda perlu melakukannya...


1. Kerana Hacker adalah type orang yang SETIA. Seperti mana Hacker setia kepada Computer nya, begitu juga Hacker setia kepada kekasihnya.


2. Kerana Hacker adalah type orang yang JUJUR. Show Me The Codes, prinsip mereka dan selalu terbuka untuk berkongsi pengalaman. Wanita suka mereka  yang jujur seadanya dan yang berfikiran terbuka.


3. Kerana Hacker adalah type orang yang FAIR. Tidak fair jika tidak membalas dendam dan tidak fair jika tidak menyerang balik :D.


4.  Kerana Hacker adalah type orang yang BERKONGSI. Prinsip berkongsi didalam komuniti maya yang disertai oleh Hacker membentuk peribadi Hacker yang siap berkongsi pendapat dengan kekasihnya.


5. Kerana Hacker adalah type orang yang MENGEKSPLORE. Mereka yang suka menjelajah ketempat-tempat yang belum pernah tersentuh. Jadi tahu bagaimana menakhluk hati seorang wanita dengan mengeksplorasi apa yang menjadi keinginan wanita.


6. Kerana Hacker adalah type orang yang INDIPENDENT. Mereka percaya pada prinsip Do It Yourself / Hack To Learn, Not Learn To Hack. Dari sini mereka akan belajar dari kesilapan dan tidak mengulangi kesalahan yang sama. Seperti itu juga didalam sebuah hubungan, Jika mereka melakukan kesilapan, merekan akan segera membetulkan kesilapan tersebut dan tidak mengulanginya lagi.


7. Kerana Hacker adalah type orang yang BEBAS, love freedom, berfikiran yang luas dan sentiasa Think Out Of The Box. Berfikir luar dari kotak pemikiran dan berfikir lebih dari maximum.


8. Kerana Hacker adalah type orang yang SERIUS dan BEKERJA KERAS, tekun memecah beribu code bahasa programming, membuat virus-virus baru etc,  that's totally awesome. :D


9. Kerana Hacker adalah type orang yang MYSTERIOUS. Selalu membuat kita tertanya-tanya tetapi hasil kerjanya ternyata menakjubkan.

3 comments:

Unknown said...

kind of true.. ade knal mane2 hacker x?

Anonymous said...

saya boleh kot...hehe

Unknown said...

sye inbox kt fb boleh x?nk tnye something la..